Anna Płaskowicka pracuje jako neurologopeda dziecięcy.
Absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie na kierunku pedagogika rewalidacyjna, studiów podyplomowych na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie w zakresie logopedii i glottodydaktyki oraz studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie w zakresie neurologopedii. Anna ukończyła również podyplomowe studia z SI w Wyższej Szkole-Edukacji w Sporcie w Warszawie. Jest providerem treningu słuchowego Neuroflow, trenerem Integracji Bilateralnej oraz terapeutą ręki.
W codziennej pracy zajmuje się:
- diagnozą i terapia mowy
- problemami związanymi z karmieniem piersią / butelką, rozszerzaniem diety
- ocenąfunkcji i budowy aparatu artykulacyjnego, w tym wędzidełka i warg
Ukończone kursy i szkolenia specjalistyczne:
- kurs AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji
- kurs z terapii i diagnozy dysfagii
- Integracja Odruchów wg Sally Goddard
- Program Boardmaker III stopień – czerwiec 2020 r.
- Logorytmika – podstawowy moduł
- Dieta sensoryczna w Integracji sensorycznej
- Myślenie obrazami, czyli jak ułatwić dziecku z ASD rozumienie rzeczywistości
- Rozwój komunikacji u osób z ASD
- Zachowania trudne w ASD – klasyfikacje i przyczyny
- Smoczek wady i przyczyny
- SI w wieku 3-7 lat
- Seplenienie międzyzębowe i boczne
- Rotacyzm
- Obniżone napięcie mięśniowe u małych dzieci
- Sensoryczne wsparcie dziecka z autyzmem
- Czy to autyzm
- Pierwsze kroki po diagnozie
- Wybór terapii oraz ścieżki edukacji w wieku przedszkolnym i szkolnym
- Jak rozbudzić motywację wewnętrzną dziecka z ASD
- szkolenie metody Johansen